Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, September 25, 2010

Pertemuan Aku Dan Dia(BAB 3)

BAB 3

Hari ni hari aku ambik result exam SPM.. Mummy dengan daddy ambik aku n Sasya untuk ambik result SPM..  Kitorang malas drive sendiri.. Sasya naik dengan aku sebab mama dengan papa dia ada hal kat luar negara..
Sesampainya aku dengan Sasya kat sekolah,, kami terus mengambil slip peperiksaan di dalam dewan.. Mummy ngan daddy datang ambik aku kemudian sebab katanye nak bagi aku enjoy dengan kawan-kawan.. Kami masuk dewan dengan berdebar-debar.. Setelah slip kami ambil,, kami terlompat kegirangan.. Aku dan Sasya lulus exam dengan jayanya.. Straight A's 1 beb.. Mane tak hepy..

          Kami masih di dalam dewan untuk mendengar pengumuman tokoh SPM terbaik..

          "Tokoh SPM terbaik pada tahun ini jatuh kepada dua orang putera dan dua orang puteri kita.." ucap pengetua.. Entah kenapa,, aku berasa berdebar tiba-tiba..

          "Tokoh SPM yang pertama jatuh kepada Azam Micael diikuti Naqib Rizwan.."sambung pengetua lagi.. Nama Naqib Rizwan sememangnya ku kenali kerana dia rakan sekelasku yang digilai oleh Sasya,, tapi,, siapa pulak Azam Micael?? Sasya di sebelah ku lihat senyum memanjang.. Dalam menunganku,, aku dapat menangkap sebutir-sebutir apa yang pengetua ucapkan seterusnya..

          "Tokoh SPM kita yang diwakili dua orang puteri pula ialah Farina Aiina dan Sasya Natasha"ucap pengetua dengan bangga nya.. Aku yang sedari tadi termenung kini ternganga.. Segera aku dan Sasya mendaki pentas untuk bergambar dan mengambil hadiah beserta sijil.. Tidak diduga,, Sasya tersadung wayar mikrofon lalu hampir terjatuh tetapi sempat disambut oleh Rizwan..

          Maka bermula lah aksi menatap mata di atas pentas tersebut.. Sasya yang tersedar terus bangun dari pangkuan Rizwan dan berjalan dengan muka yang merah ke arah pengetua untuk mengambil hadiah selepas giliranku.. Kami dipakaikan selendang bertulis Kau Puteriku manakala Rizwan ku lihat memakai tengkolok bertulis Kau Puteraku.. Sudah pasti Azam Micael turut memakai sebegitu,, fikirku..

          Sebelum kami bergambar,, Sasya masih sempat mengucapkan terima kasih kepada Rizwan..

          Snap! snap! snap!

          Gambar kami diambil sebagai tanda kenangan.. Dalam pada itu,, aku belum melihat lagi bagaimanakah orangnya Azam Micael kerana semasa bergambar,, aku di sebelah Rizwan,, manakala Sasya diapit kiri dan kanan oleh Rizwan dan Azam Micael..

          Kemudian,, aku ke luar dewan untuk berjumpa teman-teman.. Manakala Sasya dipanggil oleh Rizwan.. Kata Rizwan,, ade sesuatu yang hendak dibicarakan.. Azam Micael pulak entah ke mana lesapnya!..

          Dalam pada aku berjalan ke luar,, seseorang menyapaku.. Suaranya amat ku kenali..

          "Hai princessku" ucap Am selamba

          "Hai,.......................A....Am.."ucapku gugup.. Bukan kerana panggilannya yang meremangkan bulu romaku tetapi kerana terkejut dengan kehadirannya..

          "Awak buat ape kat sini?" sambungku lagi

          "Aiks,, salah ke?? I'm ur prince Rin.."aku tak paham dengan ucapannya.. Tetiba muncullah Si Rizwan dengan Sasya..

          "Hai Am a.k.a Azam Micael!!.. Dah dapat tackle kawan kiteorang?? hahahahah" serentak mereka berkata.. Aku yang terpinga-pinga mula merasakan bahawa aku telah mendapatkan jawapan yang pasti.. Am ialah Azam Micael!! Tapi nape selame ni aku langsung tak perasan kan kehadirannya??

*********************************************************************************

1 comment:

aku dan dia said...

mimi said : dis one.. ntahla cmne??
nk smbungan x??

Post a Comment

Let us feel the calmness..

 
 

Designed By Blogs Gone Wild!