Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, November 12, 2010

Nerd = Dia??

Hari ini hari pertama aku menjejakkan kaki ke sekolah bagi sesi 2010. Aku kini bergelar pelajar tingkatan 5, di SMKSR. Sebuah sekolah yang cukup terkenal di ibu kota. Ku sarung uniform sekolah ke tubuh, rambut ku ikat satu dan...... I'm ready to study.. muahhaaaahahaha.. Hari ni aku akan berjumpa balik rakan-rakan sekelas dulu.. Rindu nye... Rindu gile dekat Ira, Ara, Zia, Puri ngan Isya.. Kacip aku tu.... Antara rakan-rakan,, aku dikenali sebagai Im.. Aku suka nama tu sebab nama tu menggambarkan imej aku.. hahahah.. Aku cuma SEDIKIT tomboy la.. Diulangi,, SEDIKIT..

**********

Masa sampai kat sekolah tadi,, aku terus jumpa geng aku..

"Ira,, kau ada nampak tak Ara, Zia n Puri?? Isya aku dh jumpa dah tadi.."sapaku pada teman baikku yang nama sebenarnya ialah Siti Sarah.. Ara tu sebenarnya Sarah,, Zia tu Farahziatul, Isya is Aisyah n Puri is Puteri.. Aku memang suka pendekkan nama2 orang ni.. Siapa tak kenal Im..

"Tak tau la pulak.. Tadi diorang ade kat kelas je.. By the way,, kau jumpa Isya kat ne?"

"Minah tu nak jumpa kat mane lagi,, kat toilet la.. Dia tu kan memang penduduk tetap toilet.. Agaknye masa kecik2 dulu dia tak pernah masuk toilet.. Tu yang lepas gian tu.." selorohku..

Kmudian,, aku dan Ira masuk ke kelas.. Aku terlihat seorang mamat ni.. Dengan berspek tebal,, buku bertimbun-timbun atas meja,, gayanya persis seorang budak nerd.. Aku hapir tergelak.. Tapi ku tahan.. Aku terus membisikkan sesuatu kepada Ira..

"Weh Ra,, tu budak baru ke?? Tak pernah nampak pun.. Dahla berspek tebal berinci-inci.." sempat lagi aku mengutuknya dalam bisikku

"Haah.. Nama dia Fairith Haikal.. Napa?? Kau dah jatuh hati kat dia ke??"gila punya Ira.. Aku memang alergic bab laki ni.

"Kau ni kang,, tak pasal2 aku pelangkung kepala kang.. Sesedap hati kau je nak cakap gitu eh.. Ni Im la.. Setakat mamat tu,, sekali aku kick konfom dia akan gali kubur sendiri.."ujarku dalam nada berlagak.. Sempat lagi tuh.. Aku ni sebenarnya memang tak minat bab laki ni.. Lain la macam geng aku.. Diorang semua dah ada yang punya.. Ira dengan Syameel,, Puri dengan Syah, Zia dengan Adam, Ara dengan Syamir and Isya dengan Afiq.. Aku jela yang masih solo..

*********************************************************************************

Hari minggu macam ni biasalah.. semua orang keluar.. Papa dengan umi aku pun keluar jugak.. Dalam pada keseorangan macam ni,, aku terfikir jugak untuk keluar ngan kawan-kawan aku.. Seorang demi seorang aku call.. Semua pun keluar dengan bf.. Ara je yang boleh temankan aku pada hari tu.. Aku pun pakat lah dengan Ara nak gi Teluk Chempedak.. Ingat nye nak pergi makan Mc'D pastu jalan2 je dekat sekeliling situ.. Best gak..

Dekat sejam,, aku pun siap la berdandan.. Padahal nak pergi TC je.. Sambil-sambil lepas stress nak SPM la katakan.. Aku dengan Ara janji nak jumpa kat TC sejam lagi.. Tapi,, aku nak pergi awal sikit.. Dapat la jalan-jalan sorang-sorang dulu..

Sampainya aku kat TC,, aku berjalan around kawasan tu.. Tiba-tiba boleh pulak aku terlanggar mamat nih.. Dahla dia tak minta maaf.. Terus je sembur aku.. Tapikan,, aku rasa macam aku kenal je mamat poyo ni.. Tapi tak ingat la pulak..

"Eh!! awak ni apesal berjalan tak pakai mata hah?? Sedap2 hati je langgar orang.. Ke dah buta?? Meh saya belikan spek untuk awak nak??" Laju dan lancar sahaja dia menyindirku.. ish.. Bengong la mamat ni.. Sesedap hati die je ngutuk aku.. Jage kau..

"Saya yang berjalan tak pakai mata ke atau awak tu yang buta?? Maklumlah,, di tengah hari yang panas ni pakai spek mata hitam macam orang buta,, mana nak nampak orang sekeliling??"sindirku berbaur geram dengan sikapnye yang gila itu..

"Weh,, cakap elok sikit eh.. Lantak saya la nak pakai spek ke,, nak pakai topeng ke.. Awak apa kisah??"

"Oooo.. Kau suruh aku cakap elok2 eh.. Ni aku nak cakap elok2.. Kau dengar eh.." dari saya awak dah bertukar ke aku kau.. Ni maknanya aku sangat geram dengan si tolol ni.. "Wahai mamat bengong yang terlebih poyo,, kau ni kan,, kalau dah langgar orang tu mengaku je lah.. Susah sangat ke nak mintak maaf.. Cakap je la.. Saya mintak maaf.. Kalau susah sangat nak cakap dalam bahasa melayu,, kau cakap la dalam bahasa Inggeris.. Yang kau tak reti2 bahasa ni kenapa??" Puas hatiku setelah memarahinya.. Aku terus bla dari situ kerana terlalu geram.. Malas aku nak dengar kata2 dia yang menyakitkan hati tu..

*********************************************************************************

Aku dah jumpa Ara dan kami pun jalan-jalan around TC.. Sambil jalan tu, Ara bagi tau aku..
"Im,, aku terjumpa BUAH HATI kau tadi tadi.. Smart gila.. Cair aku Im.. Tapi,, aku tak sangka dia boleh jadi gitu sekali.. Beza gila!" 'Ara.. ow Ara.. kau ni dah gila agaknya.. Bila pulak la aku ada pakwe??' kata-kata itu cuma terluah dalam hati ku saja..

"Weh,, ngok! Aku mana ada buah hati.. Kau gila apa?? Ke dah buang tabiat??" tanyaku marah

"Lek r Im.. Tapi,, memang aku gila pun.. Gila kat pakwe kau tu.. Kalau la aku takde Syamir lama dah aku ambik si Fairith tu buat balak!" serentak itu aku ketawa macam orang tak betul

"Kau gila Ara?? Kau cakap si nerdy tu hensem?? HAHAHAHAHAH.. hahahahahahah.. Lawak siot!! Pandai kau buat lawak.. hahaha" ujarku sambil ketawa.. Mana taknya dia kata Fairith nerdy tu hensem.. Harap nama je cantik,, tapi orangnya................. heheheh.. Taknak aku ngutuk orang..

"Tak percaya sudah.. Weh,, aku lupa nak bagitau,, Syamir cakap dia nak jumpa kita kat sini.. Nak belanja makan.. Dia bawak kawan sekali.. Jom ah" Aku hanya mengikut je si Ara nih..

*********************************************************************************

Dah jumpa dengan si Syamir,, kitaorang terus ke meje yang dia dah cop.. Tapi,, ada sorang lagi mamat kat situ.. Hatiku berkata 'macam pernah nampak'.. Tapi aku terlupa.. Tiba-tiba.. 'Arrrr tidakkkkkkk!!!! Ni mamat yang terlanggar aku tadi.. Aiyoyo mati la aku.. Macam mana ni??'

Walaupun hatiku ku meronta tak mahu ke sana,, tapi,, kaki ku pula menurut.. Sampai je di meja makan "Awak??"kata mamat tadi tu dengan nada terkejut bercampur geram.. Aku pun buatlah muka selamba badak air.. "Errr,, Im.. Saya mintak maaf pasal tadi.. Ye lah,, saya mengaku saya salah.." 'badak betul la dia ni.. Tadi marah-marah.. Sekarang mintak maaf pulak.."

"Hurmm"jawabku sepatah.. Malas aku melayan.. Tapi,, dalam hati pelik jugak.. Cuak pun ada.. Mana dia tahu nama aku.. Masalahnya,, tak terluah pula di bibirku untuk bertanya kerana tetiba Ara datang..

"Hah Im.. Kau kenal ke mamat poyo ni??" sergah Ara

"Eh kau ni kan.. Mana la aku kenal" kataku seakan berbisik

"Weh,, kau ni taknak kenalkan diri kau dekat Im ni ke?? Dia ni mana nak cam muka kau" ujar Ara kepada mamat tu pula..

"Yelah,, sape lah saya ni kan untuk awak kenal.. Kan Im?? Btw,, Fairith.. Fairith Haikal" ucapnya.. Aku terkedu.. Dia masih kaku menghulurkan salam untuk di sambut

"Hah?? Nerdy??"luahku lantang.. Ara yang berada di situ melepaskan tawanya.. Fairith terpinga..

Dalam hati aku berkata 'NERD = DIA??'
'I'VE FALL IN LOVE'

6 comments:

Fakhira said...

Hahahahaahahahahaha... x bleyh bla.... SYAH??????

aku dan dia said...

huahahaha..
gile ork?

aisyah :) said...

haha :D
mimi ! sumpah citer nieyh sgt2x terserlah kegilaannyer :D

btw, nice job dude ^.^

aku dan dia said...

hohoho!!
I'M DE SANTA CLAUS..
hahaha..
sgt2??
haha..
sy tau..
n thanks..

Farah Nazri :) said...

HAHAHA :D sumpah lawak ! eh2x... sedap2x jer ka kan, psg2xkan org :P tetibe ajer :P

aku dan dia said...

lantak gua r beb!

Post a Comment

Let us feel the calmness..

 
 

Designed By Blogs Gone Wild!