Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, October 2, 2010

Pertemuan Aku Dan Dia (Bab 6)

BAB 6

          Semalam lepas balik dari jumpa Am,, aku terus tido.. Tak sempat nak fikir jawapan yang nak diberi kat  Am.. Agaknya ape yang Am fikir bila dah tau jawapan aku.. Esok aku nak kena jumpa Am.. OMG!! Kenapalah aku pergi janji dengan dia awal sangat??

*************************************************************************************

          "Am,, awak tau kan kenapa kita jumpa kat sini?" satu soalan bodoh ku tanya kepada Am..

          "Saya tau.. So,, apa jawapan awak??"

          "Saya rasa.. err,, okey kot.."

          "Apa yang okey Rin?? Selama ni awak tak okey ke??"tanya Am pelik

          "Saya setuju jadi ... awak.. Actually,, saya pun suka awak.."

          "Hehe.. Dah agak dah.. Mesti awak setuju punya.." katanya dengan nada bangga

          "Ikut awak la.. Ada saya kisah?? uueekk!!"

          "Tengok tu,, cepat nye tarik muka.. Tak baik tau marah bakal suami.."ujarnye lagi membuatkan ku bengang di tambah lagi dengan senyuman nakalnya itu.. Rasa macam nak ketuk2 je dengan hammer Pak Mat,, tukang buat rumah tuh..

          "Sape yang nak kawen dengan awak.. hmmmh.. Tapikan,, saya lupa la pulak nak bagitau awak.. Minggu depan,, saya nak ke London.. Saya sambung belajar.." ujarku dalam nada serba salah kerana tidak memberitahunya terlebih dahulu.. Tapi,, bila fikir balik buat ape aku bagi tau kat die??

          "Wut?? Maknenye awak akan ke sana dalam beberapa tahun?? Thats mean,, kita akan terpisah lama.. Sebab saya pun akan ke Amsterdam.. So,, macam mana ni?? Saya taknak kehilangan awak.."

          "Am.. Kita kena sama2 berkorban demi pelajaran.. Kita tak boleh korbankan masa depan kita dengan cinta yang belum tentu ke mana ni.. Kalau awak takdir saya n saya takdir awak,, kita akan jumpa lagi selepas habis belajar,,"

          "Ye lah.. Saya tak tau nak cakap apa dah.. Tapi,, demi masa depan,, saya akan sambung pelajaran.. Harap-harap nya kita akan jumpa lagi lepas ni.. Flight saya pun minggu depan.. Minggu ni apa kata kita habiskan masa sama2?? Saya taknak rindu awak nanti.. Hahaha"

**********************************************************************************

1 comment:

aku dan dia said...

tak dapat nak tulis banyak2..
Sebabnya penat sangat2..

Post a Comment

Let us feel the calmness..

 
 

Designed By Blogs Gone Wild!